onsdag, april 11, 2007

håll käft och ligg med mig

idag fick jag mail om mitt drömjobb. tyvärr kom det ca tre år förtidigt. men jag ska nog försöka får in en fot iallafall.
annars har jag kulturanalyserat mig själv. det var spännande, men föga nytt under solen. skulle helst vilja att nån annan analyserade mig, nån som jag inte känner alltså, det känns mer givande, jag är ju redan otroligt själreflexiv så jag vet ju redan varför jag tror att jag är som jag är. det är mitt favoritämne att tänka på.
och igår kunde man tro att jag i vanlig ordning skulle jobbat, men i vanlig ordning (skulle jag vilja kalla det vid det här laget) var det någon som satte stopp för det. denna gång med hjälp av lite sprängämnen. pang boom, bakomaten utanför bibblan is no more. som jenny uttryckte det hela, "vem är det som hatar din bibbla?".
och en liten rad om i fredags. alltså 90s. det bästa som hänt mig sen lattevispen alltså. guuud. säg vilken låt som helst så lovar jag att den spelades. galet mycket twigh light zone när dom spelade shut up and sleep with me, sist jag hörde den var jag tio och på gårdendisko och vi klädde oss i vitt eller svart eftersom nånsorts uvlampa gjorde allt vitt självlysande och dammet på svarta kläder blev då väldigt framträdande och vi köpte refreshers och han, vad hette han, typ danne? han som var dj, spelade sins with sebasitan med nämnda låt och min bästis sandra näsholm tittade på mig med allvarlig min och sa att hon visste vad de sjöng, och sen böjde hon sig fram för att viska, men fick såklart skrika eftersom musiken var så hög (isabella fick tinitus en annan fredagkväll där) håll käft och ligg med mig, och guuud, det var typ det snuskigaste vi någonsin hört.
/lucy

Inga kommentarer: