söndag, januari 28, 2007

HEJ KONSUMENT (tribute till andreas wilson)

Senaste impulsköp: tulpaner.
Bästa promenad: morgonpromenad.
Favoritdryck: persian earl grey.
Äter lyxmiddag på: pappas bekostnad.
Favoritgata: ploggatan.
Favoritgalleri: så pretto är jag faktiskt inte.
Favvosajt: sl.se
Här bjuder jag mamma på middag: hemma.
Favoritförort: guldish (a.k.a. bredäng).
Fikar gärna på: tullys, dom har den godaste chaien.
Bästa lunchställe: mackbaren på cafe tr3an.
Favoritgrönsak: avokado.
Favoritfärg: röd.
Favoritmärke: body shop.
Favoritdjur: egentligen tycker jag inte om djur, men katt. och rådjur och flamingo av estetiska skäl.
Bil: NEJ.
Världens bästa nu levande konstnär: liselott watkins.
Favvoskor: tygskor.
Klädkonto per månad: inte så mycket, men det är för mycket, att spendera pengar ger mig ångest.
Modeförebild: fram till jag var 14 var det johanna. då var det robynhipphoppstilen och lady soul som gällde. sen kom jag liksom av mig.
Motionerar: friskis!
Det dyraste jag köpt: jag är ganska billig i drift. eller så låter jag nån annan betala.
Mode jag aldrig vill se igen: savannbyxor med synlig gylf.
Favoritprodukt på Systembolaget: crystaaaal.
Bästa fyllekäket: HALSTRAD HALLOUMI MED SPENATSALLAD.
Dansar helst till: sånt jag kan sjunga med och välta runt till.
Senast gnolade: den nya signatur melodin till felicity.
Senaste fyndet: zucchini 19.90 kg.
Bästa diktsamlingen:bruno k öjer medan giftet verkar.
Favoritprodukt på apoteket: försvarets.
Bästa förfestmusiken: destinys child.
Reser helst till: mina vänner.
Bästa färdigmaten: färsk tortellini.
Favoritlyxartikel: guld.
Älsklingslukt: peppar, fix, rökmaskin.
Senaste upptäckt i Stockholm: lärarhögskolan.
Bästa sunkhaket: baba.
Värsta huvudbonaden: plyshkeps.
Mitt sämsta köp någonsin: ett par blommiga skor för 69 kronor som jag och pappa köpte när jag skulle köpta skor när jag var typ 9. pappa hade inget tålamod och föreslog massa fula skor hela tiden, eller tyckte dom jag ville ha var för dyra så jag tog dom blommiga så vi skulle gå därifrån nån gång.
/LUCY

Inga kommentarer: