söndag, januari 28, 2007

HEJ KONSUMENT (jag med!)

Senaste impulsköp: choklad
Bästa promenad: på morgonen, till skolan (alas! no more)
Favoritdryck: vatten
Äter lyxmiddag på: på mammas bekostnad
Favoritgata: lugna gatan
Favoritgalleri: jag gillar bara museum
Favvosajt: wikipedia.org
Här bjuder jag mamma på middag: ibland lagar jag mat åt min mamma när jag är hemma hos henne. hon betalar
Favoritförort: eh, räknas hallonbergen?
Fikar gärna på: galento
Bästa lunchställe: hemma, eller kanske copacabana?
Favoritgrönsak: avokado
Favoritfärg: grön och grå
Favoritmärke: apotekets egna
Favoritdjur: katt, och nästan alla djurbarn
Bil: miljöklass ett såklart. fast egentligen vill jag ha en såndär stor amerikans bil med helt framsäte och växelspak vid ratten
Världens bästa nu levande konstnär: david shrigley eller christopher wool kanske
Favvoskor: fotriktiga skor
Klädkonto per månad: väldigt lite
Modeförebild: ingen speciell
Motionerar: jag tänker ganska ofta att jag ska gå på friskis
Det dyraste jag köpt: som jag betalat helt själv: min mobiltelefon tror jag (annars HYRAN varje månad)
Mode jag aldrig vill se igen: tröjor med fluff runt halsen och längst ut på ärmarna
Favoritprodukt på Systembolaget: gin
Bästa fyllekäket: HALSTRAD HALLOUMI MED SPENATSALLAD
Dansar helst till: också musik jag kan sjunga med till - men jag dansar sällan nykter och när jag väl är full är det ganska mycket anything goes
Senast gnolade: do you know the way to san josé (dionne warwick)
Senaste fyndet: i matväg: billig mat på pris extra. i prylväg: billiga hårnålar på h&m
Bästa diktsamlingen: howl (hahaha!)
Favoritprodukt på apoteket: det finns så många! jag gillar ju starka smärtlindrande medel och hostmedicin, men också ansiktstvålen och olivdeodoranten
Bästa förfestmusiken: justin
Reser helst till: skogs. oftast i alla fall. helst skulle jag vilja resa till folk jag känner som bor på andra orter.
Bästa färdigmaten: pulvermos
Favoritlyxartikel: dyrsprit och dyrjuice
Älsklingslukt: glansigt tidningspapper, kaffe (innan det blir dryck) och mjukmedel
Senaste upptäckt i Stockholm: tvärbanan
Bästa sunkhaket: dovas
Värsta huvudbonaden: spexig skid- eller snowboardåkarmössa med saker som sticker upp
Mitt sämsta köp någonsin: jag brukar vara ganska nöjd med det mesta, men min digitalkamera som jag köpte för några år kukade ur nästan direkt och jag har typ aldrig kunnat använda den.
/MARY

Inga kommentarer: