söndag, januari 28, 2007

eye of the beholder

Efter att ha surfat runt lite på olika fråga doktorn-hemsidor så har jag till slut diagnostiserat mig själv med en vagel i ögat. Mycket odramatiskt och ganska äckligt - något av en besvikelse alltså. Men det gör i alla fall ont i ögat varje gång jag blinkar vilket gör att jag får ont i huvudet och blir på allmänt dåligt humör. Som tur är har jag spenat- och fetaostpaj att se fram emot om en halvtimme sådär.

Jag och Lucy har diskuterat vad en dokumentärfilm om Lucy skulle handla om, om någon (typ hennes bror) gjorde en sådan om henne. Vi kom fram till några olika förslag, bland annat skulle den kunna handla om Sjunde himlens (teveserien alltså) plats i Lucys liv. Eller så skulle dokumentärfilmaren kunna filma oss när vi kollar på MTV, för det är då vi har våra bästa diskussioner. Bland annat pratar vi ganska ofta om EMO. EMO är en källa till stor förundran och många teorier i det Camdenska hemmet. Jag skulle vilja mana alla läsare av det här till att ge sin egen defenition av emo i kommentarerna. Vi fattar ingenting. Vad är emo - egentligen? Vilka kan kategoriseras som emo? Vad är utmärkande för genren? Vilka förgrundsfigurer finns inom emon, och skulle de själva välja att definiera sig som emo? Vad är skillnaden mellan emo och gammal hederlig nu-metal? Längre låttitlar? ALLTSÅ DET ÄR EN DJUNGEL.

UPPDATERAT: Det finns såklart en mycket informativ artikel på Wikipedia om ämnet. Här. Jag tror iofs att det är tredje-vågs-emon som jag och Lucy har funderat mest över, och jag känner inte riktigt att det har klarnat helt än.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har en "vän" som kallar sig emo, jag kallar honom idiot (man kan inte kalla sig emo och rösta på folkpartiet).
http://youtube.com/watch?v=JMvMzQ4Vu-8
så här ser emos det ut i usa iallafall.