söndag, januari 06, 2019

paket- och tårtnivå.

inte för att vara sån, men denna helg har min medverkan höjt två födelsedagsfiranden till en ny nivå. i fredags fyllde pappa år och han fick en fotokalender av mig. förra året fotade jag landet ur alla möjlig olika vinklar, årstider och väder. pappa är min svåraste att ge presenter till men jag kände mig nöjd med min present redan innan han packade upp den, men har nog aldrig sett honom bli så glad för ett paket nån gång. det var oerhört fint. och lite tråkigt att jag nu paketpeakade och aldrig kommer kunna överträffa detta. 

idag fyllde ellen år och när hon, efter en mycket lång chatt med knepig logistik och sjukfrånvaro, bjöd in mig och hanna till en "mysig men kort fika" med anledning av fölsi + flytt så frågade jag om jag inte kunde få göra en tårta. inte för att jag hade nån idé på en tårta men min lilla geniknöl värkte fram att jag SÅKLART skulle göra en filifjonkantårta. var tveksam till denna idé i en kvart ungefär och smsade hanna för moraliskt stöd men redan innan hon hann svara hade jag bestämt mig för att det var en så sjukt bra idé att jag struntade högaktningsfullt om mottagaren av tårt skulle bli glad över detta eller ej. men det blev hon! och hon hade en matchande muminmugg! och tårtan blev fruktansvärt snygg, om man får va sån. 

Inga kommentarer: