tisdag, februari 06, 2018

något jag värderar högt i min vardag:
att inte behöva röra mig i rusningstrafik. tydliga rutiner. gärna roliga rutiner.

det här äter jag till frukost:
micrad havregrynsgört med mjölk och lingonsylt. en liten kopp te.

när går jag och lägger mig:
typ halv elva. fast det är ju klockan nu.

det här äter jag till lunch:
pedagogisk lunch. det är underbart att få lagad mat varje dag! och just nu är det väldigt njutningsfullt. barnet som sitter precis brevid mig har precis slutat "bjuda" mig på allt från sin tallrik och konstaterar att "maja har egen mat" varje dag, och stoppar sig själv i att lämpa över sina riskorn och såsklumpar till min tallrik. i perioder hinner man faktiskt inte äta alls, för nån måste stå i ens knä och rada upp knäckebrödssmulor på ens axel. eller får ett bryt om den spiller. eller äter fortare än jag hinner lägga upp på tallriken. men just nu, pure bliss och givande samtal om tallrikar och säkerhetsbälten.

när går jag upp:
måndag, tisdag och de flesta fredagar: 6.20. onsdagar 07.00. torsdagar 06.00

jag går till jobbet:
ungefär 40 minuter innan jag börjar. det tar cirka 30 minuter att gå dit.

en vanlig vardagsmiddag:
det vanligaste är att jag lagar en mat på kanske söndagen och så äter resterna under veckan. fast äter aldrig middag hemma på tisdagar och onsdagar.

vad jag gör på vardagskvällar:
hänger på www, läser bok, kollar på en serie, umgås,repar med min kör, gör yoga. dricker en stor kopp te.

har jag söndagsångest:
det är en väldigt stor sorg för mig att jag blivit en sån som inte gillar att gå till jobbet. eller snarare att jobbet har blivit sånt.

Inga kommentarer: