söndag, februari 18, 2018

idoler och hjältar.

grilly ryckte mig ur min vilohelg och lurade med mig på vasas flora och fauna. det var väl låt på låt. kommer absolut ha deras debut på topp1 när tiotalets skivor ska summeras, men sen är det verkligen en helt annan, mycket sämre, grej. jaja.
det jag skulle komma till var att jag på vägen dit blev utstirrad i rulltrappan av en kvinna som åkte en ganska lång bit framför mig, och som när hon kommit upp fortsatte glo och utbrast MAJA när jag kom upp. sen sa hon ingen känner igen mig i mössa och när hon tog av den så visade det sig att det var min lärare från termin två på lärarutbildningen. hon frågade hur det var med jobb osv och innan vi skildes sa hon och skrivande? du måste skriva, jag vet att du kan, du måste fortsätta med det.

Inga kommentarer: