torsdag, februari 01, 2018

i januari stod allt still varje ljusglimt en dubbel treo i svarta glas.

Hur var ditt januari?
januari var en trötthet som inte gått över hur mycket jag än sovit. det känns som att jag för första gången upplever januari sådär som alla andra verkar uppleva januari alltid. oxveckor, bluemonday, ett riktningslöst görande som bara pågår. harva på, stå och stampa, håll sig flytande som bäst.
har dock haft det bra med mitt nyårslöfte och bjudit mitt jobb-s på lunch, emma på frukost, hanna på mat och husrum, samt min bror på middag.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i januari?
att jag gick på cellprovtagning! det var tio år sen sist. och, att jag ej hade cancer! alltså, vill på intet sätt få det till en prestation att ej ha cancer, förhåller mig inte till sjukdomar på det sättet. men alla jag känner som skitit i sitt cellprov i tusen år och tillslut släpat sig dit har haft cellförändringar. och jag trodde väl aldrig att jag hade cancer, pga tror fortfarande att jag är odödlig. har hört att detta ska gå över med ålder, men inte än då. men ändå skönt att inte bli straffad för sitt slarv.

Vad kollade du på TV?
the crown s2, top of the lake: china girl, lovesick s3, star trek: discovery, the end of the fucking world. började mattevekolla på s4 av new girl, men blev så fast att jag klämde rätt många åt gången. ej bra för dramadetoxen. och så har greys börjat ju.

Vad läste du för böcker?
kartor för förälskade och andra vilsna, johanna lindbäck (mja)
saker ingen ser, anna ahlund (djävlar vilket gymnasieromantiserande. brydde mig dock inte om nån)
the five people you meet in heaven, mitch albom (emma tvingade mig. den var ok men gubbig.)
nordisk fauna, andrea lundgren (novellsamling! gillade mest fågeln som skriker om natten och flickvännen. läs dom så pratar vi. TACK!)

Vilken musik lyssnade du på?
ganska hattigt. har desperat sökt efter musik som jag inte lyssnat på förut. är besatt av solens kära olof och little jinders hålla handen.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
en på min bella och gustav-outfit. 

Vad handlade du mest på mataffären?
babybellostar. är besatt. även dubbelnougat.

Vad tänker du mycket på just nu?
min nya kollega som började idag. och min andra kollegas konflikt med min chef. kan jag tänka på nått annat än mitt jobb?

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
varm tröja. klär i vinter som vi vet.

Inga kommentarer: