torsdag, mars 09, 2017

why would you un-alone me by surprise and think it was fun for me?

igår var det åttonde mars. min kropp firade detta med att ge mig det grövsta menstruationsillamåendet någonsin. lämnade emma och siri och en odrucken tekopp på vurma och åkte världens mest outhärdliga tunnelbaneresa hem. var kallsvettig och yr och så kräkfärdig. kurerade mig med dusch och att dricka småsmå sippar på ingefärsavkok. det hjälpte så jag kunde somna men sen vaknade jag av cramps tusen gånger och låg och vred mig. ja och sen ringde klockan och det var dags att gå till jobbet och öppna! så dumtrött.
men då fick jag iallafall sluta tidigt och gick till coop handlade middagsingredienser och hämtade ut paket. kom hem och åt beige mellanmål och fultinade torsk i vasken. provade klänningrna som låg i paketet och de satt som smäckar båda två, eller ja, som två påsar men på det snygga sättet. lagade min nya favoritgryta men kokte tyvärr sönder torsken lite. ändå så gott. min nya godaste grej är tunt skivad broccolistam. m-m-m. och nu tvättar jag och kollar på please like me och jag orkar inte det är så himla himla bra. och jag längtar till påsk och till göteborg och till sovmorgon. men ett mysigt längtigt sätt, inte ett jag-förgås-och-går-mitt-i-tu-sätt.

Inga kommentarer: