torsdag, mars 02, 2017

älskar henne för att hon 1. ser detta och 2. säger det till mig. TACK.

bara för att k gick i pension i mitten av januari betyder det inte att hon slutat jobba på mitt jobb. tror hon hann va borta en vecka innan vi ringde in henne. och sen dess har hon minst en gång i veckan täckt upp. den här veckan är hon på den andra yngrebarnsavdelningen. idag kom hon fram till mig på gården med uppspärrade ögon och suckade. dom river ju ihjäl varandra hela tiden! alla far runt mellan alla rum hela tiden och bråkar hela tiden och man blir ju helt matt. vilket himla jobb du har gjort på vår avdelning, med att dela upp dom. nog tyckte jag ju att det var jobbigt och onödigt att hålla dom i olika rum, men jag nu ser jag ju hur det är annars. 


och härom veckan sa en av pedagogerna på den avdelningen att det ju var länge sen ni fick ett sånt där utåtagerande barn. vi har dom hela tiden. 
"fick".
som om dom kom så, färdigpaketerade. 

Inga kommentarer: