onsdag, januari 11, 2017

hända och sova.

kan fortfarande inte sova. eller somna. sova går mycket bra, men somna in, slappna av, släppa tankar.
mest tänker jag på min nya kollega. är så överpeppad men samtidigt livrädd att det ska gå åt helv. har alldeles förmycket tid att tänka scenarion, strategier, örti parametrar och what ifs.
drömde i natt att vi skulle omlokalisera oss till landsbygden, hon och jag, nyköping i nånsorts countryfilter. sån idyll, men vi hade liksom gett upp allt för att starta en förskola ihop långt från alla vi känner. aja.
vi mailar rätt mycket. om praktiska saker, scheman och avslutningscermonier och minuskomp och kortinfo. och jag måste hålla i mig själv så mycket för att inte skriva DÖR AV LÄNGT TILLS DU KOMMER!! *snurrande hjärtan* *hjärtögeemoji* *galen blick emojoi*
kan det inte bara bli måndag nån himla gång så allt kan HÄNDA och så jag förhoppningsvis kan sova.

Inga kommentarer: