lördag, januari 14, 2017

friherrinnan.

igår gick k i pension. vi har pratat om att hon ska gå i pension sen dagen jag började jobba där. så var den dagen igår.
nu kommer hon visserligen och vikarierar redan på torsdag. men ändå. på måndag går jag till en helt ny arbetsplats. som jag har längtat efter det! men ändå. k kommer inte vara där. under de sex och ett halvt åren som vi jobbat tillsammans har hon varit sjuk en enda gång. jag hade inte stått ut 2015 om det inte varit för henne. ett barn helt utanför min pedagogiska kapacitet. vinstuttag i välfärden. renovering av en tredjedel av förskolan. en kollega som var med frånvarande en närvarande. en chef som tappade greppet helt.  hur slutade jag inte? en k fick mig att stå ut, var en klippa, kunde svarthumorskämta, var DÄR. varje himla dag. önskar alla nyutexade förskollärare en k vid sin sida.
men nu ska jag förhoppningsvis slippa stå ut.

Inga kommentarer: