måndag, januari 09, 2017

1. Nämn en tv-serie där du sett alla avsnitt minst två gånger?

alltså, det är nog bara skam. man tänker ju att man sett alla avsnitt av vänner tusen gånger, men det är ju mest sant gällade de första säsongerna.  när det gäller tablåteve så är det ju lätt hänt att man missat ett avsnitt här eller där. det var kanske också sant för gilmore girls. men nu har det ju kommit en till säsong. den har jag bara sett en gång. 

eller spung och rapport till himlen också. 
men skam ja. såg de ju de två första säsongerna på nrk. kollade sedan om dom när de släpptes på svt. då var jag också ikapp på säsong tre och vågade hänga på skamsidan, och kunde alltså ta del av allt lure, chattar och instakonton osv. säsong tre följde jag i realtid halvvägs in. ellen hade sagt att det inte gick att få klippen textade så det var bättre att vänta till fredagen när avsnitten släpptes, men jag kunde inte hålla mig och kunde framförallt inte hänga med min kör utan att bli spoilad på dagens klipp, och sen upptäckte jag att det visst gick att se textat. och att se om ett klipp på några minuter kan man göra rätt lätt. särskilt om man förgås av väntan inför nästa klipp. och i väntan på sista avsnittet såg jag om hela säsong tre på en eftermiddag. och nu kollar jag om den med svensk text. så skam säsong tre är nog den teveserie jag sett flest gånger.


Inga kommentarer: