fredag, december 30, 2016

stilla väntan på att fingrar blir klor.

har skrivit om min förmåga att odla min naglar förr. sen jag slutade bita på naglarna i tolv år ålder, helt tvärt, från en dag till en annan, har mina naglar växt som ogräs och endast blivit kortade av nagelsaxar och fil. det vill säga, tills för nått år sen. då började de skiva sig, gå av, den delen som sträckte sig utanför nagelbädden blev genomskinlig istället för att se ut som om jag vaknat med fransk manikyr. skulle aldrig ens varit med och tävlat om att ha skolans längsta naglar med dom.
så jag slutade måla dom, klippte dom kort, började smörja in nagelbanden varje kväll, matade dom med stärkande medel. ibland var det dock så fula och slitna att jag var tvungen att måla på nått, men då har det varit tre lager vårdande underlack och absolut inga snabb torkande överlack.
och typ den senaste månaden har det vänt! har så långa naglar nu. dom är klor. det börjar bli opraktiskt.
jag ska klippa av dom på söndag men först ska jag nyårspynta skiten ur dom.

Inga kommentarer: