lördag, december 31, 2016

det är inte 2016 som du hatar. det är kapitalismen.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? hade en podd! höll i anställningsintervjuer.

Höll du några av dina nyårslöften? om man med nyårslöften menar ledord så ja! för mitt ledord var skriv och helv vad jag skrivit alltså.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? ja annie! och ingen mer va?

Dog någon som stod dig nära? nej. kändisdödsfall som berört mig: bodil och olle

Vilka länder besökte du? portugal och danmark

Är det något du saknar 2016 som du vill ha år 2017? världsfred. politisk vändning. jag känner också att jag har ägnat så stor del av 2016 åt att stå ut. jag vill verkligen slippa stå ut 2017.

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? 17 december.

Vad var din största framgång år 2016? att mina naglar blivit sig själva igen! och att jag lockade till mig två kollegor som verkar vara top picks!

Största misstaget? kanske borde handlett min mentee med mer ärlighet åt alla håll.

Har du varit sjuk eller skadat dig? obs nej. kevlarimunförsvar har jag ju sagt.

Bästa köpet? har sett många bra konsert, så biljetterna till kent, frida hyvönen och jens lekman skulle jag nog räkna till de bästa köpet.

Vad spenderade du mest pengar på? åka till landet.

Gjorde någonting dig riktigt glad? havet. kentnördandet.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015? sjön av frida hyvönen. terapi och förlåtelsen av kent. och kanske även klåparen. och lilla ego. och december. samt, såklart: fem fine frökner och oh helga natt.

Har du varit gladare eller ledsnare än tidigare år? har ju varit lite skit den senste veckorna men rätt glad va? 100% politiskt deprimerad men är mycket bra på verklighetsflykt så det har inte tagit mig så hårt.

Vad önskar du att du gjort mer? läst.

Årets mat? bytte helt revolutionerade frukostvanor. från yoghurt med müsli och banan till micohavregrynsgröt med lingonsylt.

Hur tillbringar du jul? vill ej prata om det. faktiskt. har det ens varit jul?

Favoritprogram på TV? SKAM

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? näpp!

Bästa boken du läste i år? har typ inte läst nån bok i år. eller jo, nån jag längtade hem till i början av året. kan inte för mitt liv minnas vilken det var.

Största musikaliska upptäckten? dolce! och kents skiva du & jag döden. hehehehe.

Något du önskade dig och fick? en förskollärarkollega! ett operabesök.

Något du önskade dig men inte fick? rätt många kentlåtar som jag hade velat höra live en sista gång.

Årets bästa film? macbeth satt igång mycket i mig. vsg för prettosvar.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016? Hur många år fyllde du? jag och sofia hade kentfest. bästa temat. jag fyllde 17. nej, jag menar 31.

Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? det hade varit skönt om mitt jobb mer gick ut på att va mitt jobb i första hand. inte hanterandet av idioti och katastrofer. och hade väl inte mått dåligt av att världen sett bättre ut.

Hur skulle du beskriva din stil 2016? koselig och tuff.

Vad fick dig att må bra? verklighetsflykt.

Vilken kändis var du mest sugen på? en i skam kanske. (alla över 18 är ok)

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? brexit kanske. eller det roar mig lite.

Vem saknade du? nån att fly till.

De bästa nya människorna du träffade? lilla s! och har höga förhoppningar på h! men vi har ju bara träffats tre gånger. låt oss utvärdera vid denna tidpunkt nästa år.

En värdefull läxa du lärt dig i år? poddandet bjöd på många, ganska jobbigt självinsikter. kan ej sammafatta dem här men gör kanske ett försökt till detta i trettondagarna eller så.

Citera en sångtext som summerar ditt år? "vad som helst utom verkligheten"

Inga kommentarer: