tisdag, oktober 04, 2016

Min tråkigaste mat:  kyckling i lergryta med ris och soja.
Bästa matprogrammet: har inte haft teve på sex år och har således missat ALLT vad mattävlingsteve heter. skulle nog älska om jag bara hade tillgång.
Bästa skolmaten: kan fortfarande, med ömhet, minnas den svingoda fiskpuddingen man fick på dagis. typ fisk och ris med skriat smör i sån där rostfri såsbytta som alla förskolor har.
Detta tar jag på salladsbordet: krispiga blad, broccoli, avocado, råskostriv, majs
Bästa matupplevelsen utomlands: fick ett friterat spenatblad ovan på en redig pannbiff en gång i danmark när jag var typ 8. mind - blown. och när vi var i athen förra sommaren och dan efter åkte i taxibilar till en mycket off location vid ett nedlagt nöjesfält mitt ute i ingenstans där allt var korrigerad plåt och sand, men så var det bord ute på standen och min syssling tog in menyerna och fyllde dem med siffror för allt vi skulle äta och jag åt tusen olika konstiga saker från havet och drack nån sortssprit och fick tårta. det var fan fint.
En smak jag hatar: kassler. salt fläsk i allmänhet
En smak jag älskar: koriander. mozarella. fläder. bergamott.
En rätt som är överskattad: spettekaka.
Coop eller ICA? coop. det är mitt sossearv.
Vilken restaurang vill du varna för? pizza hut vid hötorget.
Lunchlåda eller ute? pedagogisk måltid f t w !
Vad äter du till frukost: har precis börjat äta havregrynsgröt med lingon till frukost. och en kopp te.
Favoritprodukt i mejerihyllan: mellanmjölk
Favoriträtt när du fyller år: vill äta på restaurang då. och det viktigaste är att man får dessert.
Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp: ägg. mjölk. sylt.
En maträtt du älskar att äta men hatar att laga: hatar och hatar, men kan ej laga nån sorts kött. älskar dock kalops, skulle aldrig få för mig att göra det själv. mamma ursäktade att jag fått samma mat, kalops, de två senaste gångerna jag ätit där men jag skulle kunna äta det varje gång hos dem.
5 kryddor du inte klarar dig utan i köket: spiskummin, svartpeppar, basilika, koriander, citronkoncentrat.
En maträtt som blev extra bra på bild: moZrella med örtsalt, svartpeppar och basilikablad

Inga kommentarer: