lördag, oktober 15, 2016

äta på företagskortet.

efter planeringsdag 2 av 2 igår bjöd företaget på middag. grillat libanesiskt. jag åt en maträtt som bara var augergineröra och kött. detta var såklart vrålgott. tyvärr var det åtta hundra grader varmt. alltså inte maten utan lokalen. det var oerhört sövande. jag satt med lilla s och vanliga s. mitt mission var för kvällen var att få dom att gilla varandra. eller mest att få lilla s att gilla s. lilla s sa nämnligen dan innan, när vi hade real talk hon och jag, att hon hade lite svårt för s. och jag minns hur jag under de första året jag jobbade trodde att s hatade mig. hon kan verkligen framstå som hård och kall. man blir rädd. vet att jag också har den egenskapen ibland, eller iallafall förr. jag undrar om s ens är medveten om detta. iallafall ägnade jag kvällen åt att bjuda på mig själv som en idiot på ett sätt som skull dra in dem båda i god stämning, samtidigt som jag försökte läsa av hur det gick allt medan jag höll på att svimma av värmeslag. satt nog långa stunder och bara glodde. minns ej. kom hem supertidigt men somnade mitt i ett halvtimmeslångt svtplayavsnitt. idag sov jag till halv elva eller nått sånt.

Inga kommentarer: