lördag, oktober 22, 2016

fredagskänslan.

en fredagskväll börjar och jag vill inte stupa i säng så fort jag kommer innan för dörren. jag vill lyssna på hits och sminka mig och ta tramsiga selfies för jag tycker det blir snyggt. så jag gör det.
och chattar med lilli, tar på mig min minst fotriktiga skor, möter honom i skanstull, promenerar hem till en andra handsetta och pratar strunt om oprah och skräck och lyssnar på samma låt tre gånger i rad.
och sen går vi till debaser medis, som fortfarande är min sämsta konsertlokal och när vi står i kön konstaterar jag glatt att det ju SER UT som ett bibliotek på utsidan redan.
vi ser makthaverskan. dom berättar om första gången dom spelade samma på scen, när dom var sjutton och inte fick komma in egentligen. det var en av de bästa konserter jag sett i mitt liv.
nu är det inte samma. helt habilt men inte alls samma nivå. får ändå rysningar av sångerskans röst. vill ha den, vill va den, vill bo i den, omges av den alltid.


Inga kommentarer: