söndag, juli 10, 2016

så kanske finns det fler anledningar till att vår familj föredrar bussen än vad jag tänkte på.

har spenderat helgen på landet, tog mig dit och hem med tåg för ovanlighetens skull. tror jag har åkt tåg till landet en ända gång förut, när niklas tjatat till sig det. annars åker vi buss. för förr var det billigare och tågen krånglade alltid och man kan behöva åka baklänges. så buss var bättre. men sen gick södertäljebron sönder. så nu fick det bli tåg.
mamma skjutsade mig till stationen nu i eftermiddags. vi provianterade på pressbyrån och jag pratade drömmande om kolaremsrullarn vi brukade köpa där när vi hämtade mamma vid tåget förr om somrarna. när vi var små brukade hon nämligen åka hem för att jobba två veckor mitt i sommaren, då tog hon tåget och vi köpte kolaremmar i kiosken på stationen.
nu när mamma väntade på tåget med mig sa hon det här är en riktig ångestsperrong. och syftade på hur pappa fick bända loss apungen som var min lillebror ur mammas famn om söndagarna när hon skulle till stockholm och jobba.

Inga kommentarer: