onsdag, juli 27, 2016

bada med kossor.

är på landet med bror. bara vi. åkte på exploritory badutflykt idag. niklas kollade ut nån badplatsmarkering på kartan och så åkte vi. över färister. på smala grusvägar. jag fick hoppa ur och öppna + stänga grind som en annan emil i lönneberga. sen kom vi fram. det var kor på hela parkeringen, på stranden och i vattenbrynet. de hade inte rymt! det skulle va så! eller det var så pga bristfälliga färister som kanske skulle bli utbytta till nästa år meddelade kommunen via ett kära badgäster-anslag! så vi åt vår utflyktsmatsäck medan korna glodde på oss. sen badade jag med dom. eller ja de stod kvar i vattenbrynet och glodde medan jag plumsade i från bryggan.
åtti procent kul, tjugo procent läbbigt.
sen åkte vi därifrån och niklas frågade om jag hade sett att det nästan bara var tjurar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Lite madickenkänsla på den! Jag som älskar kor <3