onsdag, juli 06, 2016

min feber gör mig svag.

idag skickade vi hem h för att hon hade feber. (h är alltså en vuxen person. min nya kollega. my mentee.) då började hon gråta. för att det väl inte stämmer med hennes självbild att hon inte ska orka jobba i en hel månad på sitt nya jobb med det hon är utbildad till utan att bli sjuk två gånger.
kan verkligen relatera till det sättet att tänka. men också. det passar ju sällan så bra att bli sjuk som i början av juli när hela ens arbetslag fortfarande är på plats men typ hälften av ungarna redan har semester.
och även om jag är gråtarn gråtarsson så skulle jag kanske inte börja gråta över att jag behövde gå hem om jag var sjuk. fast å andra sidan började jag ju gråta förra året när jag hade yttepytte förhöjd temperatur och inte hittade ostdisken på cooop. så.

Inga kommentarer: