onsdag, juni 08, 2016

och idag fick jag upp den femåriga statusen "im making this shit up ass i go-pedagogiken".

ska vi prata lite om framgångssagan jag är på jobbet? okej, vi gör det.
igår höll jag i en anställningsintervju för en barnskötare. eller ja, det var väl formellt sett min chef som höll i den men jag höll i den. och i förskolebranschen så handlar det rätt mycket om att locka till sig NÅN, snarare än att välja den bästa från ett stort underlag, och helvete vad jag lockade och sålde in. jag är så trevlig? barnskötaren hade varit på en intervju till och skulle ringa tillbaka idag innan två och meddela om hon vill jobba hos oss eller inte. fem i två hade vi gett upp hoppet för länge sen, men DÅ ringde hon!
igår började även en ny förskollärare på s avdelning. jag ska vara hennes mentor. hon beter sig som att hon ser upp till mig? så spexigt! så peppad på att lära henne allt jag kan! kan så mycket! började med att lära henne larma idag.
övertygade även två föräldrar om att det exakt motsatta är det allra bästa för deras respektive barn. jag är så förtroendeingivande!

Inga kommentarer: