måndag, juni 06, 2016

men jag vill ju va indie.

jag har köpt en ny dator. den är lövtunn och känns som den kommer krossas om jag smattrar förmycket på tangenterna. ändå ville jag inte ha nån drulleförsäkring pga citat "jag är inte en person som tappar sin dator i golvet". hur slutade min förrförra dator fungera? jag tappade den i golvet. jaja.
iallafall, har behövt köpa en ny dator i typ ett år men så uppdaterade jag den till windows tio och då dog den och så blev det akut. fick på nåder låna pappas laptop under tiden. en anledning till att jag inte köpt ny dator är att jag tänkt att jag kanske inte behöver en dator. utan en platta. för jag surfar mest och kollar serier ändå. inte skriver jag särskilt ofta. men jag vill skriva. jag vill se mig som en skrivande person, att köpa en dator utan tangentbord är att erkänna att jag inte längre är en skrivande person. så därför har jag skjutit datorköp samt personlighetsförändring på framtiden. men nu var det oundvikligt. så jag gick till en dataaffär, klämde och lyfte på lite olika plattor och hybrider och fotade infoskyltar och rådfrågade folk i min närhet. bestämde mig för en hybridsak med nånsorts tangentbordsskal, marscherade in och sa till försäljaren att jag skulle ha den, han förklarade att tangentbordsskalet inte ingick och sen gick han och hämtade båda grejerna. när han kom tillbaka hade jag ångrat mig och hittat en superslimmad dator och frågade honom vad skillnaden var och det var ingen så jag gick därifrån med en laptop istället för en hybridplatta samt med min självbild intakt.

Inga kommentarer: