tisdag, september 03, 2013

stream of internet.

grattade en gammal vän på facebook som jag verkligen verkligen gillar, men som jag endast har kontakt med genom nämnda medium. och den kontakten är typ begränsad till att vi säger grattis till varandra när vi fyller år. och hon har nån himla oklickbar liten bild på sig där hon reflekteras i ett par glasögon som profilbild. och jag fick ett sånt plötsligt intensivt sug efter att SE henne. och så såg jag för mitt inre nån suddig bild där hon lägger huvudet på sen och ser klurig ut och visste att den bilden fanns nånstans. jag har tagit den bilden. och den fanns på min gamla bilddagbok (juste era instagramtöntar, your still doing things that i gave upp years ago!). vilket ledde till att jag hängde runt bland gamla bilder där och hittade bilder från en konsert som jag och jenny var på en torsdag, men jag hade inte skrivit ut vad bandet hette. visste ju exakt vad det hette, men kunde inte för mitt liv komma på det. tänkte JÄTTEHÅRT och kom tillslut på att det ju var isolation years. och då älskade jag spotify lite, för att jag kunde lyssna på min favoritlåt direkt. jag har nog aldrig ägt en skiva med isolation years, jag undrar lite hur jag konsumerade deras musik när det begav sig? undrar om det var en singel, den är inte en av deras toptio-lyssnade-på-låter, vilket är sjukt enl. mig. alltså den låten är min favoritlåt av alla låtar! åh, umeåpop från tidigt 2000-tal, som jag älskar dig! mest open thoes eyes! får lyckorus och panikångest samtidigt, vidriga beroendeframkallande känsla.

Inga kommentarer: