söndag, september 08, 2013

plagget keps och dess funktioner.

har ägnat den här helgen åt att vila (med näsan i en bok alt. en teveserie på dattan) samt åt att öva på att bära keps. har köpt en keps som är lite tuff, kanske lite för tuff för mig egentligen, så nu övar jag för att det ska kännas naturligt att bära den tuffa kepsen, och i förlängningen att det även ska kännas naturligt att jag är tuff.
har denna sommar upptäckt att plagget keps har ett praktiskt område, inte bara estetiskt, tufft. alltså jag har ju fattat att den skyddar huvudet, men jag har liksom inte tänkt på att den här skärmen fungerar som ett solskydd. så att det blir skugga i ansiktet och man inte får solen i ögonen. det är ju assmart ju! här har man gått och trott att alla kepsbärare bara försökt positionera sig som tuffa och så har de hela tiden gömt sig för solen! att jag inte fattat det förr. en av mina främsta drivkrafter är ju att gömma mig för solen. suck. aldrig är det nån som berättar sånna här självklara saker, allt ska man behöva lista ut själv.

Inga kommentarer: