söndag, januari 01, 2012

2011, nothing more than confetti on the floor

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? var på allsång på skansen, köpte aktier i ett företag, hade betald semester, gjorde en bröllopstårta, (och mattårtor! alltså tårtor som såg ut som mat!)

2. Höll du några av dina nyårslöften? min och emmas bokcirkel var lite av ett nyårslöfte. den ”höll” vi. och den funkade som jag hade planerat, dvs har inte läst så här många böcker sen slukaråldern!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? ja, stickan kom!

4. Dog någon som stod dig nära? nej.

5. Vilka länder besökte du? spenderade årets första dag i med champagne on the streets of krakow och mammas födelsedag på louisiana. var alltså i polen och danmark.

6. Är det något du saknar 2011 som du vill ha år 2012? bröllopstal.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? ja alltså, 111111. gjorde de här två tuffa sakerna på detta tuffa datum: hade skolfotografering och såg jonthan johansson.

8. Vad var din största framgång år 2011? kanske när jag fick flatmammorna att gråta?

9. Största misstaget? platsen jag valde att förvara mormors ringar på. alltså HUR tänkte jag? helt totalt obegripligt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? ja, efter viss slapstick/ o-fotriktiga skor, kunde jag i maj inte gå på tre dagar.

11. Bästa köpet? soffgruppen! som jag letade! som jag väntade! som jag fyndade!

12. Vad spenderade du mest pengar på? en matta.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad? dom åtta dagarna på semestern då jag hängde med min bästis. löftet om en eventuell skräddarsydd vidareutbildning. när min bror ringde mig när han var hjärtekrossade.(alltså ledsen för hans hjärtekross, glad för att han ringde MIG)

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? stockholm med jonathan johansson, jag kommer med veronica maggio samt ”home” med ungen och pappan

17. Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år? jag vet inte. jag har inte känt mig så ensam som jag gjort i år. men jag vet inte om det gjorde mig gladare eller ledsnare. jag gillar ju att vara själv. men jag gillar ju en del andra också.

18. Vad önskar du att du gjort mer? med hänvisning till föregående fråga – umgåtts mer.

19. Årets mat? smoothie på kokosmjölk!

20. Hur tillbringar du jul? med feber i segeltorp med mamma pappa och bror.

3. Hur många one night stands? lika många som vanligt.

24. Favoritprogram på TV? downton abby, angels in america, 30 rock, greys,

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? nej.

26. Bästa boken du läste i år? älskar att jag har så många att välja på hära! men okej, vad jag älskade av siri hustvedt var den största läsupplevelse osv.

27. Största musikaliska upptäckten? har inte gjort så stora upptäckter på detta område, liksom inget omvälvande och fantastiskt. har väl hört några nya bra låtar men liksom inte UPPTÄCK nått nytt.

28. Något du önskade dig och fick? fast anställning

29. Något du önskade dig men inte fick? styrelsepost

30. Årets bästa film? hehe, får man säga x-men first class eller? (se fråga 35)

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Hur många år fyllde du? min födelsedag 2011 var den ofödelsedagigaste på länge. det var påskafton. sofia var i tjeckien. de flesta andra av mina vänner var också bortresta. men i alla fall, min bror sov över hos mig, för vi hade varit ute dagen innan och firat hans födelsedag. mamma och pappa kom och ringde på med frukost och paket. sen träffade jag jenny på nytorget och hon köpte makaroner och suddgummin till mig. sen satt jag och niklas utan för sofia kyrka och åt glass i solen. det var helt varmt. åt middag ute med min familj och mötte sedan upp sandra och satt på nått lite finare ölhak. och 26 fyllde jag.

32. Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? även om inget superjobbigt hände mig i år så är det svinjobbigt när skit händer de man tycker om. och det har varit mycket skit för många av de jag tycker om i år. så mindre skit till de jag gillar säger jag.

33. Hur skulle du beskriva din stil 2010? randigt, tantigt, barnsligt.

34. Vad fick dig att må bra? att jobba. att bada i havet.

35. Vilken kändis var du mest sugen på? hehehe. när jag hade sett x-men-filmen så blev jag ju som bekant lite besatt. ville dela denna besatthet med annie och hon ville gärna prata xmen och serier men var helt besviken för att jag bara styrde in samtalet michael fassbender. hade en egen liten fassbender-festival och såg i ett svep fish tank, jane eyre och a dangerous mind. sugen är ett understatment.

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? har pratat väldigt mycket om surrogatmammor.

37. Vem saknade du? den här hösten saknade jag alla känns det som. alla som födde barn/bodde i andra städer/hade uppsatsångest/var i tyskland/hanterade tragedier/lämnade och hämtade barn på förskolan/ forskade/ jobbade heltid.

38. De bästa nya människorna du träffade? lite olika barn. och årets föräldrar har varit av väldigt god kvalitet måste jag säga.

39. En värdefull läxa du lärt dig i år? är inte odödlig/osårbar

40.Citera en sångtext som summerar ditt år? här skulle jag vilja citera en låt som handlar om att jobba hårt varje dag och älska det, men jag kommer bara på en massa låtar som handlar om att det suger att jobba. djävla slackers till låtskrivare!

Inga kommentarer: