söndag, januari 08, 2012

en vecka. vecka ett.

den här veckan har jag jobbat lite och varit ledig lite. fast det känns som mycket.
firade pappas födelsedag i dagarna två, först med fågelbo sen med tacos och sällskapsspel.
veckan har haft visst kungatema. jag har läst och bokcirklat den motvillige monarken (som jag fick i julklapp av emma med dedikationen (säger man så när det är bokgivaren och inte författaren som skrivit?) "hoppas kungen aldrig dör".), tittat på året med kungafamiljen och varit på livrustkammaren och sett utställningen kunglig vintage. också med emma. utställningen hade doft-associationsinslag. nytänk!
har också hängt med godbarnet i fruktparken och i hans rum. vi hade disco, ett får drack upp mitt te och godbarnet kunde inte sluta tjata om kabelsladdar. sen tände vi eldballonger och tomtebloss med hans föräldrar i vinterviken för att fira att kylskåpet fått flytta in i köket.
och så har sofia sett till att jag lever och andas (och drömmer) bröllopsbestyr. redan! det är liksom 23 veckor kvar.
har också tittat på diabilder på mammas och pappas teve. mycket vyer från norge och överexponerade fritisbilder från 50talet.
bokcirklandet kombinerades med bakande av minisarah bernarder samt uppstyrning av våren med emma. vi ska baka mer, läsa mer och bli starkare.

Inga kommentarer: