tisdag, november 15, 2011

pepp!

efter jobbet drog jag på releasfest för tre nya genuspedagogiska böcker. finaste y som jag skrev uppsats samtidigt som var där och vi pratade om hur vi längtar till akademin fast skäms lite över det och hur fint det var när vi skrev uppsats för att vi hade varandra (och s!) och vår handledare och hur peppigt det är att ses och att vi borde göra det oftare. vi bestämde att vi skulle läsa en av böckerna som var på releasefesten, den som vår handledare varit med och skrivit. och sen ses och diskutera och försöka se hur vi kan omsätta den i praktiken. vi pratade också om att vi vill läsa en masterkurs men att alla verkar vara så dåliga, men y hade hittat en på distans. det skulle ju kunna vara genomförbart. jag sa att jag önskade mig nån genuspedagogisk masterkurs som inte innebar att man behövde sluta jobba (pga älskar att jobba), som man kunde läsa på halvfart eller kvartsfart eller vid sidan om bara.
och när vi sekunde efter snackade med vår gamla handledare om var hon gör nu när hon blivit pensionär (hon handleder, grattis till alla studenter som får ha henne. mer dedikerad och peppad handledare får man leta efter.) så sa hon att det var på gång med en master i normkritik som hon tyckte borde gå på halvfart eller kvällstid eller nått! fatta peppen på det! och att hon iallafall på planeringsstadiet uppfyller min önskan så fort jag har uttalat den!

Inga kommentarer: