lördag, april 16, 2011

dandyvikingar, spontan klassåterträff och köttig spelning.

igår var det kusinträff med grenen av vikingar och dandys. denna förvirrande gren med stora åldersskillnader i kusinlagret som gör att generationerna och släktbanden inte är helt går att reda ut efter ålder. vissa i denna klan var influgna från wales, andra hitbussade från linköping. pappas kusin som hostade och som är någon form av urmoder med tio barnbarn och ett litet barnbarnsbarn är också en sucker för pynt. hon är som jag på speed. äggkaniner och fjädrar på varenda gren utanför huset, dukning med påskägg och chokladkaniner. ska också bli sån när jag blir pensionär.
med varsin folieinfattad kanin i handen tog jag och bror sedan 710an till pendeln. gymnasiekänslan tänkte jag och
vips stod joel på perrongen och läste en bok. det var så himla fint att se honom, han verkade väldigt tillfreds och medans vi shitchattade knackade en okänd tjej mig på axeln och sa har ni klassåterträff här eller? och jag stirrade oförstående på henne en sekund innan jag såg att det var emelie. joel hade inte heller känt ingen henne sa han när vi gick av två stationer senare och tog tväris åt olika håll. han sa nått om hennes hållning men jag tänkte mest att det var för att hon hade så himla mycket brudigt smink.
sen irrade vi runt lite i slakthusområdet innan en vänlig (enligt niklas) men bestämd vakt frågade om vi skulle till slakthuset. där var det svinhög musik tyckte tant. och ungdomarna jag var med också. jonatan johansson var fantastisk med pelare och gamla trasor och kommande hits och fick en öl av publiken.

Inga kommentarer: