torsdag, maj 27, 2010

vuxna människor dricker te tillsammas.

jag tänker att för många är det lite omoget att dricka te, att man ännu inte blivit riktigt vuxen och börjat dricka kaffe.
så är det inte för mig.
för mig är att dricka te att vara vuxen.
jag började dricka te för att jag ville vara vuxen. vara vuxen och få vara uppe sent och dricka te. med hundra sockerbitar i köksoffan, tillsammans med mamma och pappa efter aktuellt när niklas sov. att få vara med på det där som man missade annars, innan, när man var förliten för att få vara vaken. nu fick jag vara med och dricka te. (annan sak jag fick när niklas hade somnat, om än tidigare: när vi åkte till landet fick jag en tablettask när han hade somnat. det inträffade ungefär i höjd med södertäljebron. då fick jag en ask malaco. bror känner stor retoraktiv bitterhet inför detta.)
tedrickande passade ihop med mina vuxenklyschor om mig själv. sitta där med en tekopp och vara djup och prata om LIVET.
och fortfarande är det bästa att komma hem efter jobbkvällen och dricka te vid köksbordet med hanna. i dubbelt så stora koppar som när jag började min tedrickar karriär med hälften te, hälften socker. vi pratar alltid om livet.