fredag, maj 14, 2010

uppsatsen i love you, but you're bringing me down.

jag har gått och aktat mig lite för uppsatsen. dels för att jag inte riktigt vet vad jag håller på med, rent metodologiskt. har fastnat där, har lix gjort en diskursanalys, men verkligen inte enligt konstens alla regler, för, jag fattar helt enkelt inte reglerna. och jag vill inte riktigt ta i tu med reglerna för då kanske jag har gjort fel.
dels vill jag inte riktigt sugas in, inte låta den ta över. fast jag vet att jag måste, det är så det funkar, det är så jag funkar, det är så det blir bra. leva i symbios med texten, tänka på den dygnet runt, klura på formuleringar istället för att somna, vakna upp med poänger och anteckna dom i mörkret. var helt ägd av sin egen text och gå upp i den. det är så himla ansträngande bara.
men nu är det bara 10 dagar kvar till manusutkast så det är väl bara att kapitulera.

Inga kommentarer: