fredag, april 09, 2010

när fan blir gammal blir hon freudian.

läser freud nu. extremt splittrad inför detta. men det känns lite oundvikligt.
jaja, han har ju en otroligt festlig ton iallafall! typ "jag har minsann påpekat detta i flera år och att ingen tycker som jag beror på att alla andra är dumma i huvudet!" och fotnoter som är rena novellerna. uppskattar också detta resonemang om sport "[...] uppfostran i vår tids kultur använder som bekant sport i stor omfattning för att hålla ungdomen borta från sexuell aktivitet; det vore riktigare att säga att för dessa ungdomar rörelselusten blir en ersättning för sexualnjutningen [...]"
har nu också blivit mer pepp på den kommande freud-filmen staring viggo. mest för att jag föreställer mig att det blir ungefär som när joey är med i freud- the musical, "all you want is a dingel" penisavund har aldrig varit så catchy.

2 kommentarer:

Sandra Ehne sa...

skrattar och skrattar och skrattar!

lucy sa...

jag med!