tisdag, april 06, 2010

disciplinen.

för en vecka sen var uppsatskänslan såhär: den här uppsatsen är det bästa som har hänt i mitt akademiska liv!
uppsatskänslan idag: jag hatar det här!
alltså det är ju inte sant. det är spännande. det är svinkul. och givande. eller snarare, det skulle kunna vara det. om jag gjorde någonting. det gör jag inte. jag fastnar i detaljer. jag bygger på mitt lilla berg av böcker. jag försöker överlista formateringen till uppsatsmallen (hej puckad inställning till tekniken). jag syr ett fodral till min dator så att jag ska kunna frakta den hit och dit. för i min bild av uppsatsskrivandet så har man ständigt en sin lilla bärbara med sig. det har jag ju aldrig. men nu finns möjligheten. och framförallt så har det tagit massa tid från mitt läsande och skrivande. det här duger inte längre. därför ska jag försöka plugga på bibliotek idag. hallonbergens eget nyöppnade ligger ju lägligt nära. olägligt nog öppnar de inte förrän elva. eller så är det lägligt. hoppas på att detta är mirakellösningen för disciplinen.

3 kommentarer:

pumpan sa...

Vi kan hata det tillsammans. Just nu känns det inte som att det kommer hinna bli någon uppsats. Var ska man börja? Dte är så många trådar.

lucy sa...

javet! nu har jag ändå studerat flitigt flera dagar i rad, men har liksom inte PRODUCERAT något.

pumpan sa...

Jag tror det är en övergångsgrej. Det behövs ju läsas först liksom. Jag hoppas på det i alla fall! Men stressande är det