torsdag, september 10, 2009

jag vill inte gå på återträff och återträffa dig.

klassåterträffen igår inkluderade tre andra än vår lilla klick, och det var ganska fint och lite konstigt men mest inte så himla speciellt. vilket delvis är fejans fel, men också det korta tidspannet som fem år trots allt är och såklart det faktum att vi var långt ifrån fulltaliga och att det var ganska mycket comfort zone med den lilla klicken som huvudingrediens. största överraskingen var macoroni, hon var färdigutbildad med jobb OCH blivande tvåbarnsmor.
roligaste var när thomas med bestämdehet hävdade att en av de utanför vår klick hade bytt parfym. jag kunde också dra mig till minnes något väldigt överparfymerat, men var inte alls lika säker, och menade att han kanske bara blivit bättre på att dosera den?, men thomas envisades med att den parfym som nyttjades under gymnasiet skulle han känna igen i vilket dofttest som helst, och det här var definitivt inte samma. tillslut kom vi fram till att förklaringen till thomas starkare doftminnen stavades omklädningsrum. thomas beskrev hur han själv efter duschandet brukade plocka fram "nån billig deodorant från konsum" medan vår parfymerade klasskamrat tog fram en snajdig flaska vars innehåll grundligt sprayades över hela kroppen, och mer därtill.
notera att hela denna diskussion, förvisso fördes viskandes, men med vår parfymerade klasskamrat vid samma bord.
högst gymnasialt och ofint.

1 kommentar:

Sandra Ehne sa...

hahahahahaha! fy fan vad roligt. jag kommer inte på några andra kommentarer som kan matcha inlägget, så jag lägger mig.