onsdag, juli 01, 2009

pack.

det är svårt att snyggpacka när det är så varmt. jag var tvungen att köpa en till klänning igår bara därför. sval och snygg.
är glad att min och sandras stora festival-matchning var förra året, det hade blivit så mycket svårare att samkoordinera garderoberna om det dessutom varit krav på att outfitsen skulle klara tropisk hetta. (men såklart skulle jag vilja att du var här ändå, av skäl som är helt överflödiga att förklara. (popränder och ondgörande av värme, tex.))
har istället valt att bygga min festivallook kring örhängen (se tidigare inlägg), då behöver man inte kalkylera in temperaturen.

4 kommentarer:

Sandra Ehne sa...

Jag önskar såklart också att jag var där, av skäl som är helt överflödiga att förklara (ondgörande av värme tex). Fasen Maja det är så varmt här att jag tror att jag ska dö hela tiden, och tiden då parisarna flyr stan har inte ens börjat än. Shit alltså!

Men det jag skulle säga: vi kör också på det här med örhängen. Det tycks vara ända sättet att ersätta scarfsar och halsdukar som ju självklart inte går att ha på sig för risken att dö värmedöden.

Jag är sjukt peppad på tidningen, hoppas du skickar. Och på att läsa dina fab artiklar som du gör nu.

pussar S. som saknar dig. mejlar om datum etc.

lucy sa...

alltså örhängen var en hit! har fått cirka hundra beundrande blickar, samt en massa komplimanger.
älskar när alla ba "var har du köpt dem?" och man ba "har gjort dem själv!" (eller "har köpt dem på topshop" inte lika roligt, men nästa.)

lucy sa...

och alltså jag jublade när det regnade. j u b l a d e .

Sandra sa...

vad fint! jag har full förståelse! både över jublandet och lurandet =)