söndag, maj 31, 2009

jag och min far.

i fredags åkte jag bil ut till nacka med pappa och niklas. det var en del köer så det tog ett tag, pappa var ganska irri. jag ägnade större delen av resan åt att berätta om min adaptationsstudie om skönheten och odjuret. hade en lång utläggning om de franska stereotyper som förekommer i filmen mest om lumiere och le fou.

påhemvägen hade vi även med oss mamma, hon frågade nått om min tenta och jag svarade nått kort om franskhet.
då sa pappa att han mitt på dagen hade hört ett radioprogram om disney och det franska. jag blev helt exalterad och frågade vilket, var det cino? med roger wilson? mja, pappa visste inte, men det var göran everdahl som hade pratat iallafall. vad handlade det om? och då började pappa återberätta allt det om lumiere och le fou som jag sagt på dit resan, ibland tillochmed ordagrant.
jag frågade pappa om han mindes att jag hade pratat om det här på vägen ut. det hade han inget minne av.
kollade srs hemsida när jag kom hem, inget program om varesig disney, frankrike eller film hade sänds under dagen. göran everdahl lös också med sin frånvaro.

4 kommentarer:

Klara sa...

hihihi

pumpan sa...

Meh han måste trott att radion var på fast det var du och tror att du är göran everdahl. herregud!

lucy sa...

haha, jag vet. jag tycker det är lite hedrande faktiskt.

Ellis sa...

HAHAHAHAHA vilken bra historia!!