söndag, maj 03, 2009

every day is like sunday.

mina slashasar-till-att-komma-försent-jobb-kollegor kom före mig till jobbet både idag och igår. av helt olika anledningar dock. bibliotekarsonen kom direkt från festen och klädde i en enkel handvändning om från "party" till "work" genom att avlägsna slipsen (som han sen glömde under disken). biblioteksbästisen hade däremot gjort lite ärenden på morgonen och på sin promenad hamnat bakom en powerwalkande tant vilket hetsat hans framfart.
själv var jag yr i bollen och började dagen med att ramla av bussen.
vid arbetsdagens slut fick jag merch av biblioteksbästisen i form av en stilig tygkasse, som tack för att jag frilansar som hans egen privata festivalbokare. kan man ju tycka att jag var värd. han tyckte det. sen förklarade jag för honom i detalj varför man bör hata bengt ohlsson. win-win liksom.

Inga kommentarer: