torsdag, april 10, 2008

"eller så får man försörja sig på musiken."

idag har det varit skola-jobb-studentskiva. om fyra timmar går mitt tåg. planen var att köra en allnighter och stanna i stan tills det var dags, men studentskivan bjöd inte på tillräckligt dansant musik så vi stack. men vi hann iallafall kolla på marimekkotributen genom skyltfönstret och visualisera hur alla våra pengar plötsligt skulle få en mening och ett mål.
imorse stresspackade jag. trots att nästan allt jag äger är lika smutsigt som det var för en vecka sen lyckades jag ändå svänga ihop en garderob med några av mina favoritplagg just nu. kanske för att de flesta av dem är sprillans. jag kommer se ut som ett bubbelgum täckt med strössel. rosa, rengbågar, volanger och annat girlie. när blev jag så girlie? jag kanske alltid har varit girlie.
jag pratade med min mamma idag om två saker. först om hur man känner ansvar och lägger sig i sådant som man inte behöver känna ansvar för, det är ett släktdrag sa hon. sen om mitt mattehat. och hennes icke-mattehat. och när jag berättade om högstadiet när jag inte fattade nått, när det var som ett pansar framför ögonen, så föreslog hon att det kanske hängde ihop med det där att jag aldrig var i skolan första året på högstadiet. kanske har hon en poäng.
nu ska jag göra inbjudningskort, sen ta en varm dusch och kanske powernappa lite, även om det kommer förstöra tågsömnen.
jag hoppas att jag får åka framlänges.

Inga kommentarer: