lördag, april 06, 2019

få baktummen ur.

lagade min nya favoriträtt halloumicarbonara till middag och då blev det fyra äggvitor över och vi vet ju alla att då gör man maränger. testade att stoppa en ruta mjölkchoklad i varje maräng och det blev toppen. har tänkt göra detta bak sen nyår 2004/2005. då firade jag med little j och jessica i js systers längenhet på heleneborgsgatan. vi gjorde trerätters och höll på att elda upp ett bord och stod på västerbron vid tolvslaget och var malliga som tusan när vi kom in på kvarnen trots att vi var nitton, en kvart innan stänging. lite slokörade i denna kortvariga lycka återvände vi till hornstull och sprang på sandras karl som firade nyår hemma hos sina föräldrar i samma kvarter som js systers lägenhet. och vi följde med upp till honom och han hade ett sånt vuxen middagsspread med bland annat då maränger inbakade med choklad, lakrits osv. jag blev bortom impad, och kände hur jag levde mitt nya vuxna liv nu. i lägenheter på söder, med middagar och vuxna vänner och kvarnen.

Inga kommentarer: