fredag, januari 01, 2016

2015

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? sjöng i kör, var på grekiskt ortodoxt bröllop, var på bokmässan, bar lösögonfransar och jumpsuit

Höll du några av dina nyårslöften? nej jag ohöll dom. hade ett projekt som gick ut på att lyssna mig igenom björks samlade verk men det rann ut i sanden eftersom sofia inte hakade på.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? svar ja! precis som jag trodde så blev alla föräldrar i år. dvs jenny, erik, kalle, ellen, janne. mfl

Dog någon som stod dig nära? nej

Vilka länder besökte du? grekland

Är det något du saknar 2015 som du vill ha år 2016? att alla hinder för att utföra mina arbetsuppgifter så som jag ville ska vara borta. att min chef går i pension.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? venne? har den senaste tiden upprepat att jag inte varit sjuk eller ledig en enda dag sen jag började jobba den 10 augusti. så kanske det datumet, inte för att nått hände.

Vad var din största framgång år 2015? kommer ej på nått som märker ut sig. rätt nöjd med mina insatser sett till förutsättningarna i allmänhet.

Största misstaget? att jag inte fattade att min chef skulle köra över mig totalt med sin aktiemajoritet.

Har du varit sjuk eller skadat dig? det här har varit mitt friskaste år. noll sjukdagar denna höst

Bästa köpet? dyrkoftan som ser ut som drakfjäll som niklas hetsade mig till att köpa. han har hetsat mig till många bra köp.

Vad spenderade du mest pengar på? min trettioårsfest

Gjorde någonting dig riktigt glad? att trettioårsfesten var en sån succé. tror att alla hade askul, jag hade iallafall askul både innan och under. var även assnygg.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015? alla på släkt med lotta svärd. borders med m i a. säg vad du står med carola.

Har du varit gladare eller ledsnare än tidigare år? jag har gråtit väldigt mycket mer, dels som ett resultat av att sofia och jag pratat så mycket om gråt. men också för att det har varit ett världsläge att gråta över. åh så konstruktivt.

Vad önskar du att du gjort mer? gråtit. räddat världen. bråkat. haft mer själ i mitt jobb. varit ledig.

Årets mat? har ägnat mig åt så otroligt dålig kosthållning på senaste. har typ ätit gröt.

Hur tillbringar du jul? i segeltorp, som vanligt.

Favoritprogram på TV? mozart in the jungel.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Alltså nej, men helt totalt omvärderat en person som jag sett upp till och totalt litat på. jag kan inte riktigt härbärgera att hon har visat den här helt nya sidan, och att hon samtidigt har sina gamla goda sidor kvar. asså fattar att människor är komplexa men det är lite som att fjällen fallit från mina ögon och jag ser allt som hon gör på ett annat sätt, det jag gillar hos henne känns som manipulation, avledande tricks.

Bästa boken du läste i år? får kanske acceptera att jag inte läste nått som jag älskade i år. iallafall kommer jag inte på vad det skulle vara. kom halvvägs genom kristina sandbergs triologi, och jag gillade den, men det var så oerhört tungt, språket letade sig in i mig och jag blev lite galen. ser också på alla i min omgivning som älskar och identifierar sig med maj med andra, oroliga ögon.

Största musikaliska upptäckten? vasas flora och fauna

Något du önskade dig och fick? en yogamatta. en förvaring till mina presentpapper.

Något du önskade dig men inte fick? trodde jag skulle få en miljard julaccessoarer, men fick typ tre.

Årets bästa film? Kanske  mad max? måste också säga att jag är helt med på förtjusningståget ang.
nya star wars, även om jag inte tänker åka till london för att se den i rätt format.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Hur många år fyllde du? jag fyllde 30! jag var på jobbet och blev ung-tjej-firad med rosa cheesecake, ett stort fång rosa rosor och presentkort på liljeholmens galleria. slutade klockan tre, gick och inhandlade sofias fölsipresent, köpte en bakelse till mellanmål. sen åt jag middag på gylleborgens mat, fick ett underlägg med oscar IIs familj och ett porträtt på min mormors mormor samt hennes sidensjal. på fredagen kom sofia hit, vi åt sushi, bytte födelsedagspresenter och provsminkade oss inför vår trettiårsfest som vi hade på lördagen. och ja, på lördagen hade vi en epic trettiårsfest.

Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? mindre jobbkaos, på alla plan. om alla jag kände bodde max en kvart bort.

Hur skulle du beskriva din stil 2015? jag hittade till plagget shorts. vilket även förändrade min inställning till överdelar. köpte även tre långkjolar, ett plagg jag ej kan arbeta i. sörjde lite att det finns så mycket kläder som jag aldrig kan ha på mig för att de är för dressiga för mitt jobb men för casual för att vara uppklädd i. har också jobbat mycket med tajt kort kjol och boxiga tröjor.

Vad fick dig att må bra? att sjunga i kör! att gnälla järnet tillsammans med min kollega samt utveckal en mkt svart humor kring hur det skulle gå med fuktsaneringsbyggarbetesrenoveringen som gick ut på att vi överträffade varandra i att hitta på värsta tänkabara senario.

Vilken kändis var du mest sugen på?  blev kanske lite kär i chris efter skavlanintervjun.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? flyktingkrisen

Vem saknade du? sandra

De bästa nya människorna du träffade? typ min kör. som en grupp. även om jag inte känner den så bra.

En värdefull läxa du lärt dig i år? lita inte på den som har aktiemajoritet. om något ska vara för alltid måste man ha skriftliga bindande dokument på detta. och gnäll är mycket konstruktivt och fruktsamt!

Citera en sångtext som summerar ditt år? ”jag rider fram på en våg av hat, jag ska aldrig bli nån livskamrat” " borders whats up with that" "capitalism stole my virginity"

Inga kommentarer: