lördag, mars 15, 2014

avlopp.

i onsdags morse hade jag ett missat samtal och ett meddelande på mitt mobilsvar. pappa hade ringt mig tio över sju på morgonen och när jag inte svarade så hade han lämnat ett meddelande som bara var: det är pappa, ring mig.
och fast han alltid gör så, fast jag alltid säger att han inte kan göra så, så hann jag ändå stressa upp mig och hann tänka att kanske är det nått med mamma.
men det var det såklart inte, utan han ringde mig med samma ärende som han smsat om dagen innan (och fått svar på! men jag tror inte han läser sina sms) HUR GÅR DET MED DITT AVLOPP. för jag hade nämnt att jag har stopp i avloppet, trots isärplockning av vattenlås och husmorspropplösare av vinäger och bakpulver.(att man har en legitim anledning att göra bakpulverbomer i vuxen ålder!! älskar det!!)
aja, jag hade inte gjort så mycket mer åt mitt avlopp, vilket jag som sagt redan svarat i smset dagen innan, men vi bestämde att vi skulle höras till helgen och nu under eftermiddagen har han varit här med sina verktyg och det verkar som att vi fått ordning på skiten. gissa vilket verktyg som var pappas hemliga vapen förövrigt? STRUMPSTICKA!
jaja, kul att ha kvalletid med pa. vi fikade lite och pratade om våtutrymmet på landet också. brabra.

Inga kommentarer: