söndag, mars 02, 2014

irriterad+inspirerad

jag har gått med i en facebookgrupp för förskollärare.den är nån typ av inspirationssida, enligt sin egen beskrivning. i sina sämsta stunder är den nånsorts flashbackforum med förorättade idioter som ställer passivt aggressiva frågor, är allmänt puckade och inte alls behärskar det här med att skriva på ett tangentbord. i vissa stunder blir jag så oerhört provocerad över den extremt låga nivån, över att det här är en yrkeskår som jag är en del av och stör ihjäl mig på ett par återkommande individer. men jag har också blivit så sjukt inspirerad. främst till olika pyssel- och skapandegrejer (vet ni tex hur lätt det är att vika en toarulle så man får en hjärtstämpel? eller att man kan göra förenklad marmorering med hjälp av sugrör, färg och diskmedel?), men hittade också andra ingångar till våra projektexperiment och hittade en förskoleblogg som verkar arbete på exakt det utforskande projektinriktade sätt som jag strävar efter. och inte minst har jag fått tillbaka mitt pärlplattesug.

Inga kommentarer: