söndag, februari 09, 2014

you gotta work bitch.

sen förre torsdagen ungefär är jag peppad på mitt jobb igen. exakt vad som hände då är lite oklart, men vi hade ju handledning och det brukar ju alltid va kul och sen har det bara sprutat ut kul från det där stället. har fått semlor till fredagsfikat och haft styrelsemöte, börjat gå till skogen och försökt frysa vatten i påsar ute men då kom plusgraderna igen. och så hade vi en himla yogakurs trots att styrelsen beslutat att vi inte skulle, men det var en bra kurs och rätt inspirerande och så blev jag sugen på att gå på yoga igen. sen har jag visserligen varit konstant rädd för att bli magsjuk igen, pga torkat diverse spyor från golv under veckan, och kombinationen nånsorts allmän qweezyness pga mens + KÄNNA EFTER HUR JAG MÅR EGENTLIGEN har resulterat i att jag varit övertygad om att kräkandet ska bryta ut vilken sekund som helst.
en annan otroligt fin jobbrelaterad sak som hände var att en mamma, vars stora barn förut gick på min avdelning medan det lilla barnet nu skolas in på den andra småbarnsavdelningen, sa att hon saknar mig som pedagog. att hon tyckte att jag var så engagerad och verkade brinna för mitt jobb, att hon kunde se en ideologisk tanke bakom, och att hon hade pratat med andra föräldrar om det och de höll. så FINT.
imorgon är det måndag igen och då ska vi ha lekgrupper tjoho! och försöka komma rätta med det här barnet som biter/klöser/drar sina kompisar i håret för att sedan så fort de börjar gråta lägga ett finger över munnen och scchyssa.

Inga kommentarer: