söndag, februari 16, 2014

aktiva ämnen.

igår tvingade jag hit yo för att göra frisyr på mig i utbyte mot frukost. hade livets finaste fiskbenshåruppsättning sen. vi blev upplockade av mor och far, hämtade sandra på en scoutgård och åkte färja i stormväder. eller inte så stormigt väder. jag var den enda som inte blev åksjuk! när vi kom fram till ön tappade jag mitt örhänge. gjorde detta fyra gånger till under eftermiddagen. iallafall, sen var det barnavälkomande! med officiant från humanisterna! så spännande, och fint. solidariskt och pampigt. näbo skötte sig exemplariskt, jollrade på ett sätt som kunde tolkas som medhåll till att som sas. sofia hade marimekkoblus som vi nogsamt prövat ut den rätta knäppningen på för att det inte skulle gå åt antingen det för uppknäppta hållet eller åt det för kulturtantiga hållet. jonas sa ordet ändtarmsöppning rekordmånga gånger vid fikabuffen och övervakade kritiskt min väl valda ord i gästboken. och godbarnet förklarade för mig att han hade ett fint halsband i sin pappas ficka, när jag sa att hans slottströja var fin. lyllos näbo som har den familjen alltså.
sen hann jag hem och vända och trycka i mig både paracetamol och ibuprofen innan jag åkte till stan och åt pasta för att fira hannas födelsedag. vi pratade om att man borde ha 30årskris och hon fick de oerhört mogna presenterna anatomisk modell av mänsklig skalle och självlysande nagellack. sen pratade vi om feministbråk, värmlandsskvaller som jag knappt hängde med i och tittade i en bok med stora penisar.
idag har jag gjort inget förutom att handla på coop i samma kläder som jag sov i. sprang, eller snarare förkylningszombiegick, givetvis på både släktingar och gamla klasskamrater. har också kollat på buffy och nu tycker jag att det har blivit så bra sofia! så mycket jag vill prata om! vågar inte googla saker pga the spoils of internet, så du måste faktiskt kolla.

2 kommentarer:

Sofia sa...

<3
Ja nu måste jag ta tag i buffy! Vilket avsnitt ska jag ladda hem egentligen, har du koll på det?

lucy sa...

jag tror att du ska se avsnitt 7! mvh stenkoll.