söndag, september 09, 2012

löjligast av allt är att jag var så otroligt upprörd när jag vaknade.

drömde en så himla LÖJLIG dröm. en unge som jag precis skolat in skulle sluta på förskolan och istället börja på den som låg brevid. jag ba WHAT? och föräldern ba ja, men vi tycker den förskolan verkar bättre, dom gör fler utflykter.
blir så himla trött när mitt undermedvetna är så här uppenbart! detta simlpa lilla hopkok på verkliga händelser som inträffat under senaste tiden. unge jag kämpat med flyttar (obs! men BYTER inte förskola för att nån annan verkar bättre, har aldrig hänt, det brukar vara the other way around) projicerat på nyinskolade kids, hela scenen utspelade sig i en sandlåda med exakt samma uppsättning föräldrar och barn som de jag sist såg innan jag gick från jobbet i fredags och så denna kritik om att vi inte gör fler utflykter. den enskilt vanligaste synpunkten som förs fram av föräldrarna. inte så att nån brukar hota med att ta sina barn någon annanstans p g a detta, men det återkommer gång på gång och det verkar också vara det som är mest värt i föräldrars ögon. att man varit på utflykt. och nu senaste veckan när vi gått igenom förskoleenkäten så har vi skämtat om att de som uttryckt missnöje under det här med att framföra sina åsikter antagligen är de som inte fått gehör för att få in mer utflykter.
urlöjlig dröm!

Inga kommentarer: