söndag, augusti 07, 2011

måndag 14 juni 2010, 22:11

Vem var din allra första vän (som du minns)? Är ni fortfarande vänner?
egenvalda: sandra och anders. vi är inte vänner fortfarande.

Vem av dina vänner har du känt allra längst?
som jag fortfarande umgås med: annie.

Hur många bästa vänner har du?
man kan bara ha en bästa vän. jag har sofia. men jag räknar hanna, sandra, emma och klara som mycket mycket nära.

Vad brukar du och dina vänner prata om oftast (i procent)?
olika med olika. hanna och jag pratar kanske 25 % om sånt som hänt under dagen, 25 % typ politix/åsikter/vad vi ska tycka om saker/drar o-pk-grodor, 50 % om vår barndom. sofia och jag pratar om cirka allt, men ganska mycket om relationer och politik. och så skvallrar vi. sandra och jag pratar om klass, ätstörningar och relationer, en tredjedel av alla. emma och jag pratar 25% om klänningar och nagellack, 25 % om tårtor, 50% om internet. klara och jag mailar mest, och mest när vi tycker att alla andra är dumma i huvudet cirka. ungefär 100% av mailen är baserade på frågan är jag knäpp som känner såhär, gör såhär, tycker såhär. (svaret är alltid nej)

Vad är det värsta en vän gjort mot dig?
när therese lämnade mig för willis och det hade varit hon och jag mot världen under ett par år och jag pajat alla andra relationer för hennes skull och jag var ensam hela högstadiet. satan i helvete vad det gjorde ont.

Vem av dina vänner vet mest om dig?
hanna vet alla vardagsgrejer och hur jag funkar osv. sofia vet mest eftersom hon varit närmast längst.

Har du några killkompisar?
har börjat hålla mig med detta på senare år.

Är du öppen för att lära känna nya vänner nu i vuxen ålder eller känner du att det "räcker"?
alltså jag orkar inte, men jag är livrädd för att blir ensam "kvar" när alla sticker in i sina tvåsamhetsrelationer.

Vilken egenskap uppskattar du allra mest hos en vän?
okomplicerat hängade.

Tycker du det är viktigt att vänner är superärliga mot varandra? (typ någon frågar: tycker du att de här skorna är fina?)
nej.

Hur är du som vän tror du själv?
omtänksam. lite klängig.

Hur gillar du att umgås – i gäng flera stycken eller one to one?
blir lite stressad av gäng. känner inte ett gäng där alla känner varandra lika bra. har dock alltid drömt om detta. är bra på att sammanföra mina vänner och de brukar gilla varandra, men jag föredrar att ha dem lite för mig själv.

Välj två av dina nära vänner och berätta om hur du lärde känna dem?
okej. klara: jag och ellen började på kreativt skrivande tillsammans och satt och dömde alla på uppropet och såg klara och bestämde att hon var en bra som vi skulle gilla. sen sprang jag på henne på åhlens där hon jobbade kanske dagen efter vi börjat och var efterhängsam vid kassan och på den vägen är det.
hanna: vi läste genus tillsammans med ellen våren 2005. vi var i samma tutorgrupp och gjorde ett grupparbete tillsammans där vi hade rollfördelningen, hanna-den coola, jag- den kreativa, ria - den trendiga, ellen- den omtänksamma. ellen var lite kittet i vår relation, vi var båda lite bättre kompis med henne. på hösten flyttade hanna och ellen ihop i hallonbergen och sommaren 2006 flyttade jag in när hanna gjorde festival. i november lämnade ellen plötsligt oss och sen har det varit vi två som varit hallonbergen. det är fantastisk.

Vad bråkar du oftast om med dina vänner?
bråkar inte med mina vänner. ibland bli skäller hanna på mig för att jag aldrig diskar, ibland skäller jag på henne för att hon ungkarlsdiskar så det inte blir rent.

Vad brukar du oftast göra med dina vänner?
fika, promenera, kolla på teve, dansa, baka/pyssla, prata om livet

Hur enkelt släpper du in nya bekantskaper i ditt liv?
jag är väldigt reserverad.

Inga kommentarer: