torsdag, november 04, 2010

lyckat besök vid det akademiska vuxenbordet.

powerpointen till trots så gick det riktigt bra idag. kanske tusen gånger bättre än vad jag trodde att det skulle gå en sekund innan jag började. när jag och y sågs i söndags så snackade vi taktiker, hur man skulle approcha sin publik, och eftersom hon dissar reggio ganska hårt och det här genussymposiet sponsras av reggio så skulle hon ändå försöka vara lite ödmjuk tänkte hon. men jag tyckte att hon också skulle trycka på att hennes kritik faktiskt var berättigad. det resulterade i att hon skrev ner "ödmjuk men ok" som ledord. mitt ledord var kanske krig typ. eller "var stenhård så vågar ingen ifrågasätta dig." jag går alltid in med inställningen att minst en person kommer vilja lyncha mig, så därför förbereder jag mig på krig. och det funkade! y sa att folk skruvade lite på sig när jag läste ett utdrag ur novellen, men att jag var så cool så det funkade. och det tyckte min allra bästa genuspedagogiska forskaridol också. HON TYCKTE JAG VAR COOL. och att jag verkligen hade hittat en urbra forskningsfråga, BORDE JAG INTE FORSKA ISTÄLLET?! undrade hon. (nu har alltså två personer från det akademiska fältet uttryckt att jag borde vara där! och forska! med dom!) och sen så gick vi och åt lunch tillsammans och så satt jag där med alla unis genuspedagog avant garder och ba HEHEHEH. som när man är barn och får sitta vid vuxenbordet och känner sig så himla utvald men samtidigt knappt vågar andas för då kanske man avslöjar sig som det där barnet som ändå inte borde var där.
och när vi var klara fick jag flest frågor och var helt brainy och svarade bra och drog ner skratt och lovade att maila min uppsats till den och den och den!
mitt akademiska självförtroende vet inga gränser just nu.

Inga kommentarer: