lördag, november 20, 2010

50 frågor

1. Vad heter du, och efter vem? maja efter mammas docka och pappas ko.
2. Vad heter du i mellannamn? kristina elisabeth
3. Vad är din yrkestitel? förskollärare
4. Vad anser du är det som du är bäst på? prata snabbt, vrida och vända, baka kladdkaka.
5. Vad heter dina syskon? niklas
6. Har du varit med i en teatergrupp? ja ett par olika
7. Säg något som din mormor eller farmor brukar/brukade säga: farmor: "låt maten tysta mun" mormor: "nu blir det vackert väder" när man åt upp sin mat (mycket mathets)
8. Har du finsk släkt? nej
9. Kan du segla? nej
10. Höll du på med någon idrott som barn? näe
11. Är du ofta säker på din sak? ja om jag har rätt
12. Vilken komediserie med pålagda skratt gillar du bäst respektive sämst? bäst: ab fab, kids in the hall och vänner sämst: married with the children
13. Vad är den nordligaste plats du har varit på? eh, umeå...
14. Och den sydligaste? las vegas tror jag, det ligger väl ganska långt söder ut, det är ju öknen och sånt.
15. Vad äter du till frukost? denna höst: en kopp te, ett kokt ägg och en tallrik vaniljyoghurt med pumpafrömüsli
16. Hur ofta äter du filmjölk? till mellanmål på tisdagar.
17. Vem rensar avloppet hos dig? jag gör det, det stinker ändå
18. Vet du vad alla på ditt jobb heter? alla vuxna ja. men inte alla barn på storbarnsavdelningen längst bort i huset.
19. Vilken hundras gillar du bäst? tycker ungefär lika illa om alla hundraser
20. Katt eller hund? katt
21. Vilket märke på sneakers föredrar du? är converse sneakers?
22. Vad heter din pappa i andranamn? mille, det heter alla män i min släkt i andranamn. utom min kusin som heter det i förnamn.
23. Kan du spela något instrument? tvärflöjt, lite blockflöjt och piano med höger hand
24. Vilken är den bästa tecknade serien? känner sådär inför seriemediet.
25. Vet du vad du har för blodgrupp? nä.
26. Är du troende? jag vacklar och velar
27. Hur ser din soffa ut? har ingen soffa men planerar att köpa en som är mer snygg än bekväm
28. Har du platt-tv? det är kanske det fulast jag vet. om man inte stoppar in den i en teve-möbel från 50-talet med jalusidörrar.
29. Kallar dina föräldrar dig lilla gumman/lilla gubben? min mamma kallar mig ibland gumman, men utan epitetet lilla
30. Hur långt kan du gå innan det känns som att det räcker? det beror väl på hur pass bekväma skor man har. och hur varmt det är.
31. Är du bra på att simma? nej jag tror jag gör fel på bentagen. men jag gillar det.
32. Julpyntar du? OM jag gör!
33. Har du en stående julklapp/födelsedagspresent du önskar dig varje år? har önskat mig en snökula med snö och ängel i cirka tio årstid utan framgång. pga det har inte funnits. men nu säger ryktet att det finns en på åhlens.
34. Är du konfirmerad? verkligen inte
35. När bråkade du med en nära vän senast? i fyran kanske?
36. Är du snällare eller mindre snäll än genomsnittet? jag är extremt snäll.
37. Vad bråkar du och din partner (eller ex) oftast om? vi bråkade inte så mycket när vi var tillsammans, det började vi med när vi gjorde slut.
38. Är du morgonsur? hehe, ja i en kvart cirka en kvart
39. Vilken är din favoritparfym? är inte så förtjust i sånt
40. Vill du åka ut i rymden? lätt!
41. Har du synfel? nej jag har perfekt syn! gjorde synundersökning på tom tits i oktober!
42. Hur många av dina vänner har barn? några. men mest sofia
43. Har du någonsin övervägt att bli läkare eller sköterska? nej men tycker det är extemt fint när folk vill bli syrror.
44. Gillar du musikaler? ja! mary poppins är min favoritfilm
45. Brukar du baka? ja det brukar jag. helst med emma.
46. Har du varit i Moldavien? nä
47. Kan du texten till Marseljäsen? nä men jag kan vissla den.
48. Kan du texten till Internationalen? första versen och refrängen samt vit makt-bandets storms version *umgicks mycket med folk som lyssnade på vit maktmusik "ironiskt" under min tonårstid*
49. Kan du trosbekännelsen? nej pga bekänner helst inte min tror. se punkt 34.
50. Kan du nå tårna om du står med raka ben? ja, men det drar i vaderna då.

Inga kommentarer: