onsdag, juli 07, 2010

tur att nostalgi inte räknas som sinnessjukdom längre.

lyssnar på oskar linnros och passar på att sundbybergsromantisera medan jag fortfarande kan.
öppnar balkongdörrar och fönster för att försöka få in kvällssvalkan.
kokar te och äter upp den sista rabarberkrämen jag hade med mig hem från landet.
viker flyttkartonger och rensar i garderoben.
det resulterar i tre högar - kläder som ska kastas/skänkas bort/lånas ut, kläder som jag använder och ska sparas, kläder som jag aldrig kommer använda igen men som under inga omständigheter ska göras av med.
den sistnämnda består främst av olika tröjor med tryck. åtta stycken. den röda kenttröjan med tigerungen. the ark-tröjan från rocktåget. jag är underbar-tröjan som sofia har en exakt likadan av. norrlandströjan. chasing charlie-tröjan. subjekttröjan från genusen. ung vänsters feminsittröja som jag köpte som tröst på hultsfred 2001 när jag inte hann köpa den dödsfina kenttröjan (den med låttexter. är fortfarande bitter över detta.) superflickantröjan som jag gjort själv med t-shirttranserfer i nian när superflickan var mitt nick på lunarstorm.

1 kommentar:

pumpan sa...

Åh jag har också en t-shirtshög nånstans i en kartong med klassiker som Braindead motherfucker, Who'a responsible? YOU FUCKING ARE och If you tolerate this then your children will be next tryckt med t-shirttryck på en vit t-shirt från JCs barnavdelning för att dom var billigast och ganska bra. *t-shirtromantiserar*