fredag, juli 16, 2010

crab core och konfettisvalor.

har spenderat mindre än ett dygn i de värmländska skogarna på my festival of choice. torsdagen var helt rätt dag att göra detta på.
så fort jag steg av tåget öppnade sig himlen. ingen var gladare än jag (alt. jag var den enda som var glad över detta.) eftersom jag äntligen fick premiäranvända min regnjacka. eller soljacka, som ett brudgäng beundrande uttryckte det. älskar den! fick både plats med min över-natten-väska UNDER den och min handväska I en av fickorna. succé!
hade hektiskt konsertschema dagen lång, palpitation, makthaverskan, juliette lewis, ingenting, regina spektor, robyn, kent. typ noll pauser mellan! hade peppat på alla festivalmat jag skulle äta, men kom på allt var olika varianter på friterat och tanken på att få in en festivalveckas friterat på en kväll gjorde mig illamående så det slutade men endast en belgisk våffla. nöjd ändå.
hann såklart också terrorisera bror och vänner på mbsen och utnyttja freebeezen som bullar, skydd mot regn, soffor, krama på och intensiv catcha up med emma och promenera hem till siri som upplät sovplats till mig.
bästa musikaliska upplevelserna stod makthaverskan och kent för. makthaverskan genom att ha en kalasfull sångerska som sluddrarde kärleksförklaringar till samtliga, drog upp sin tvillingbror på scen, presenterade alla låtar med orden "den här handlar om olycklig kärlek" och förtjust utbrast att de spelade crab core. supertajt ändå, utom när de skulle spela en ny låt som ett expriment, den var inte klar, sångerskan förklarade hela låten och sjöng lite hur den gick innan de började och sen var det mest "im seventeen you fuck me anyway". alltså CRAB CORE!
och finaste kent var så himla mycket en hel show, ett ihopsatt set, allt funkade, de började med utan dina andetag och spelade M som ett av extranummren och det var jag verkligen verkligen inte beredd på, allt bara föll men det föll vackert. och sen firade de av konfettikanonerna som innehöll KONFETTI FORMAD SOM SVALOR MED LÅTTEXTER PÅ! alltså mitt kentflikke-hjärta! *OCH MITT KENTFLIKKEHJÄRTA SLÅR OCH SLÅR OCH SLÅR*

3 kommentarer:

pumpan sa...

MEN GUD JAG DÖR AV KOMFETTIT! Och är sjukt avundsjuk!!!!
Jag hade dock förväntat mig en bild på dig posandes i din fina regnjacka, kommer det eller?

lucy sa...

alltså det var så fint! dör lite fortfarande!
inte så mycket posade i regnjacka tyvärr, hällregn är inte kodak moment lix.

Sandra Ehne sa...

alltså jag dör också supermycket av avundsjuka! my god!